Thursday, June 10, 2010

Berbaloi Ke Amik Pakej Ni?

I just cant help it.Kemaruk suda.Gian mengalahkan matpit ketagih ganja.Sungguh!Aku ketagih baca blog bride2be and website2 psl kawen2 nih.Rasanya aku da patut mulakan survey and list down ape yg aku patut prepare utk majlis aku nnt. Sbb kalu bole aku nk smua well prepared sbb aku TANAK amik cuti before kawen!
To all my frens,sape2 yg da kawen atau on the way nak kawen wud appreciate if you guys can share with me or suggest any vendor/client korang yg korang rasa best. Aku tak reti! T___T

Location: setel.buat kt dewan,KL, aku da tau nk buat kt mana. :)

Catering: Masih survey2. Any suggestion?
Actually kalu boleh aku prefer pakej lengkap la. Aku ada jumpa pakej RM16/pax:

1. KHIDMAT KATERING (Buffet)
a) Set Pinggan Mangkuk Pengantin - 10 set
b) Hidangan Sajian Pengantin - untuk 10 orang
c) Pelayan /Pramusaji Meja Adap
d) Kek Pengantin (1 tingkat)
e) Buffet Set (Stainless Steel Tray)
f ) Tisu
g) Khidmat Pelayan / Pramusaji Tetamu - 8 orang

2. ANDAMAN:
a.1 X Make-Up
b.Set Lengkap Pelamin + Aksesori
c. Bunga Tangan
d.Mini Pelamin (
e.Sepasang Baju Pengantin L&P + Aksesori
f. Red Carpet

3. FOTO & VIDEOGRAFI:
a. 120 kpg gambar saiz 4R + Sticky Album
b. 1 X 8R+Frame
c. 1 CD Album
d. Unlimited Shot

4. SET HIASAN DEWAN
a. Meja Beradap: 10 orang termasuk pengantin - Lengkap dengan: Hiasan meja; scalop, skirting, alas meja & bunga tiruan, dan 10 kerusi banquet bersarung + reben.
b. 14 Set Meja Tetamu (Meja Bulat – 8 orang) - Setiap set: 1 alas meja, & 8 kerusi plastik
c. 2 Set Meja VIP (Meja Bulat 8 orang) - Setiap set: 2 X alas meja, 8 sarung kerusi plastik bersarung + reben.
d. 2 Set Meja Buffet (4 X meja petak saiz 3’x3’) - Lengkap dengan: skirting + alas.
f. Hiasan Laluan Pengantin (8 piller berhias)
g. Red Carpet
h. Meja Kek
i) Pintu Gerbang
j) Hiasan Pintu Masuk

5- P.A system

Agak2 korang,pakej nih berbaloi x?aku rasa cam murah da nih.sbb siap cam lengkap je smua.tak payah susah2 aku nk carik org katering,org pelamin,org make up,cameraman ape smua kn?
Meja kne kasi tambah lagi,sbb tetamu jemputan cam ramai gile since kawan kepet cam ramai gile je yg dijemput nnt.hehehe.

2 comments:

Farrah Idzham said...

ok la tu..berbaloi-baloi
hehe :)

syira said...

mcm ok, tp jgn lpe ko kne tgk jgk make up die ko ske ke, bju2 yg dorg bg ok ke? pelamin lg sume? mkn beradap lauk pe? test lauk dlu sdp ke x? tnye previous client, n menu die bpe hidangan je? etc2
btw, dlm mjlh pesona pengantin 2 bnyk jgk aku tgk yg de pakej complete cmni. try usha2 harga tau

hahahaha, aku dr awl thn dh start survey2, so de la ilmu sket. huhuhu
weiyh, t ajak la aku plan kwen ko skali,ai pun teruja jgk utk yu tau!