Thursday, October 22, 2009

How To Let It Go.

Sangat sukar bila memikirkan yg aku harus memulakannya semula. Kehidupan baru yg amat berbeza. Tiada lagi dia. Tiada lagi kami. Tiada lagi semua. Kehilangan yg amat payah utk aku terima. Sama spt bila aku kehilangan papa. 3 tahun utk aku menerima yg papa da pergi.. Mudah utk mereka berkata.

Maafkan saya kerana tidak pernah menghargai sblm kehilangan. Kerana tidak tahu berterima kasih atas pengorbanan. Kerana tidak tahu mengasihi atas kasih sayang yg diterima. Maafkan saya. Andai saya dapat ulang kembali masa ke waktu dulu..

Macam mana lah saya nak luahkan semua yg terbuku di hati. Segala yang terpendam di jiwa. Kesakitan yg tak terbayang. Kehilangan. Dan nak meneruskan kehidupan. Semua amat susah utk dilakukan. Kadang2 hati mengatasi rasional akal. Sehingga melakukan perkara bodoh yg saya sendiri xpikir saya sanggup lakukan nya. Demi melupakan nya. Melepaskan semua.

Maafkan saya. Saya masih belum sedia melepaskan semua.
Maaf.Kebodohan saya.

4 comments:

Suri said...

Luka boleh baik, sakit boleh hilang.. tapi parut tetap ada sampai bila-bila, kan?
Nak move on tu memang boleh, tapi nak lupa? Tipulah kalau kata boleh lupa, they've already been part of our history. takde sapa bole erase memory :)

jatuh, bangun semula memang boleh. just tht it takes time untuk kita tengok keliling kot kot ada benda yang boleh nak dicapai untuk bantu kita bangun balik or kot kot ada tangan yang sudi nak memaut tangan kita.

*pat ur back*

Tfaaaaaa said...

whats wrong edy?

Stoberi said...

suria,
hmm..da cuba menggapai.ada yg cuba membantu.tp aku cam xleh nak sambut lagi.for the time being,smuanya susah sgt utk diterima.entah la.
mudahan smua akn baek2 aja nnt.

tipah.
entahla..masalah.da lama kita x ym kan.huhuh.

Anonymous said...

jangan disesalkan apa yang dah jadi..itu sudah jadi takdir buat kita..redhakan semuanya..moga moga pahala kita peroleh atas kesabaran kita..
just like what suerie say..Luka boleh baik, sakit boleh hilang.. tapi parut tetap ada sampai bila-bila, kan?
takkan nak biar parut itu terus menguasai diri kita sepanjang hayat..takde siapa berhak mempersoalankan nya,but this is life..wake up..
you can! go gurlz!

from love,
nas