Sunday, December 20, 2009

Kosong.

Kosong.
Rasa kosong.Tak ada apa dalam fikiran.Kosong.Hidup ni kosong.Tak ada lagi.Tak tau lagi apa yg aku cari.Semuanya lain.Semua bukan macam dulu.Lepas papa pergi,hanya dia yg hidup dalam diri aku.Dia yang bina hidup aku.Dia yang bina diri aku.Terlalu banyak kepercayaan.Terlalu banyak kasih sayang.Terlalu banyak kegembiraan. Juga, kesedihan, kedukaan, kekecewaan, dan tangisan.


Rindu.
Memang semua yang jadi,macam baru je berlaku.Aku boleh ingat setiap detik.Setiap perkara yg kami lalui.Terlalu banyak untuk diungkap.Terfikirkan kamu dan kenangan da cukup buat aku senyum dan gembira untuk hari tu.Aku hidup dengan sisa kenangan yang ada.Saya tak cukup kuat untuk lepaskan awak.Belum lagi.Yang datang dan pergi masih belum mampu tandingi awak. Tak akan ada siapa.


Kusut.
Tak tahu rasanya mcm mana aku nak teruskan kehidupan.Mcm mana nk mulakan semua ni semula.Sakit.Kadang2 aku optimis.Kadang2 aku penat.Putus asa.


Apa patut aku buat?Bantulah aku.

3 comments:

Anonymous said...

kekadang hidup ni memang payah..kekadang kita rasa baik kita mati dari hidup tapi rasa kosong..tak semua org rasa ape yang kita lalui..saya pernah lalui kekosong dalam hidup..mungkin tak seperti awk..nak jadi seperti org lain memang sangat susah..tapi kita kene kuat..
kenangan lama memang indah..lagi2 bersama org yang kita sayang,cinta..memang kekadang kita terpaksa kehilangan orang yang paling kita sayang pada masa yang kita rasa kita tak mampu lepaskan..yang pergi tak pernah tahu ataupun ambil tahu tentang kita..its so hard be like us..tapi sabar laa..berjuang laaa..saya pernah jadi macam tu..saya dapat bangkit! saya pasti awk boleh bangkit lebih dari saya..
jangan berputus asa..hidup dan berjuanglah untuk diri sendiri..saya rasa dan saya tahu awak mampu..kuatkan semangat!

from love,
nas

Anonymous said...

piz piz kamu jangan nakal..nanti aku bawak budu yang kau pesan..edy aku baru tgk blog kau...
aku harap 2010 kau jgn x semangat plak..
aku support pillow dari blakang...(kau harus ada)
keta baru aku pon dh kuar..bowink la kau x ada dlm fb..aku mcm nak add balik jer kau...
tapi apakan daya,takut sejarah berulang kembali...nnt aku gi jb aku call kau..

from UCU&THEmoonCHACHA

~herfizul akma nasaruddin~ said...

life is cynical.

so kita pasti harus redah mcm2 utk trus survive dlm life.

rse kosong itu perlu.
kerna kosong itu akan buat life kita ada colour.

be strong darl.
life kita tak semua sama.
tp tetap ada pahit dan manisnya.

~ijoy~